Podróż dookoła historii, czyli sposób na utrwalenie wiadomości

Na jednej z ostatnich lekcji historii w tym roku szkolnym, w pewien upalny dzień, udałam się z klasą 6 przed szkołę, w miejsce z ławeczkami, zacienione. Dzieci wzięły ze sobą telefony i długopisy, kto miał mógł również korzystać z podręcznika. Uczniowie otrzymali ode mnie karty z WYPRAWĄ DOOKOŁA HISTORII XVIII WIEKU - i podzieleni na mniejsze zespoły, wykonywali zadania utrwalające wiedzę z czasów edukacji zdalnej. 

Kartę pracy przygotowałam z użyciem mojego ukochanego programu graficznego - czyli CANVY. W wyszukiwarkę wpisałam hasło GEOGRAFIA - zależało mi bowiem na stworzeniu mapy podróży dla młodych poszukiwaczy skarbów. Dalej wybrałam szablon przedstawiający taką mapę (Green Illustrative Continents of the World Wizer Worksheet).


Po edycji dokumentu i dostosowaniu go do moich potrzeb, mapa wyglądała następująco:


Do jej stworzenia wykorzystałam:

1) generator kodów QR - przygotowane przeze mnie zadania dzieci odczytywały z pomocą telefonów (i czytnika kodów QR);

2) Program graficzny GENIALLY - wszystkie zadania dotyczące chronologii wydarzeń, znajomości pojęć i obrazów (puzzle) wykonałam w Genially.

W tym miejscu zamieszczam Link do edycji szablonu - karta ma dwie strony: na drugiej dla ułatwienia wpisałam pytania i miejsca na odpowiedzi uczniów.







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Klasa 4 - Źródła historyczne

Gry korytarzowe - STOLIK DO GRY W WARCABY LUB SZACHY

Klasa 4 - Źródła historyczne - wykorzystanie pomocy dydaktycznych