"Żywe obrazy - Poczet władców Polski według Jana Matejki" - klasa 5

Jeden z moich ukochanych projektów edukacyjnych - "Żywe obrazy - Poczet władców Polski według Jana Matejki". Przeprowadzony pod koniec pierwszej nauki zdalnej w klasach 5. Gdy tematycznie zbliżaliśmy się do końca omawiania epoki Piastów, a wchodziliśmy w czasy Jagiellonów. 

Po raz pierwszy z ideą "żywych obrazów", czyli dzieł malarskich odtwarzanych przez dzieci, spotkałam się na konferencji dla nauczycieli organizowanej przez Bartka Chysia w Gdańsku - "Digitalnie i analogowo". Tam Aleksandra Schoen-Kamińska przedstawiała projekt eTwinning realizowany ze swoimi uczniami. Zdjęcia "żywych obrazów" zostały przedstawione w programie Emaze. Byłam zachwycona.

Postanowiłam zrobić coś podobnego. Ale wykorzystując obrazy władców Polski Jana Matejki. Dzieci dostały zadanie:

  1. zapoznać się z portretami władców Polski i opisami pod nimi zamieszczonymi; 
  2. wybrać sobie władcę, którego wizerunek chcą odtworzyć;
  3. z pomocą rodziców przygotować swoją opcję wizerunku;
  4. przesłać zdjęcie poprzez Teams.

I tak się stało. Prawie każdy z proponowanych przeze mnie władców został odtworzony. Niektórzy po kilka razy, gdyż w projekcie brali udział uczniowie trzech klas piątych. Udział uczniów i ich zaangażowanie - przerosło moje oczekiwania. Wspomnę, iż był to projekt dla chętnych. 

Otrzymane zdjęcia opracowałam w programie Genially. Ale aby projekt spiąć w całość - ja również musiałam wziąć w nim udział. Oczywiście jako... Jan Matejko. 

Żywe obrazy - Poczet władców Polski według Jana Matejki











Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Klasa 4 - Źródła historyczne

Gry korytarzowe - STOLIK DO GRY W WARCABY LUB SZACHY

Klasa 4 - Źródła historyczne - wykorzystanie pomocy dydaktycznych