Gry korytarzowe - STOLIK DO GRY W WARCABY LUB SZACHY

Wiele mówi się ostatnio o konieczności ZAKAZU używania TELEFONÓW komórkowych w szkołach, w kontekście dbania o dobro psychiczne uczniów. Ale czy zakazem można coś wskórać? Zwłaszcza takim, który nie będzie egzekwowalny - bo przecież nauczyciel nie może zabrać uczniowi telefonu komórkowego nie łamiąc przy tym jego konstytucyjnych praw.

W mojej szkole mamy więc ZASADY UŻYWANIA telefonów - gdzie podczas dwóch długich przerw uczniowie MOGĄ z nich korzystać. I oczywiście korzystają. Niestety... I tutaj ja, ta która walczyła o tę możliwość dla ucznia, zaczynam się przeciwko niej buntować - ponieważ dzieciaki siedząc jeden przy drugim, patrzą w ekrany swoich smartfonów, ładując głowy emocjami z gry, która się w nich właśnie dzieje. Nic poza tym... albo niewiele.

Zaczęłam się więc zastanawiać, jak sprawić, aby dzieciaki SAME CHCIAŁY ODŁOŻYĆ TELEFON - nie zakazem czy uwagą w dzienniku, ale z własnej woli. Zaczęłam szukać ALTERNATYWY dla telefonów.

W mojej szkolnej WARSZTATOWNI od pewnego czasu zalegały średniej wielkości szpule po kablach, zdobyte przez jedną z koleżanek. Nie miałam dotąd pomysłu, jak je wykorzystać. Ale on się w końcu pojawił. Pomyślałam, że zrobię z jednej z nich STOLIK DO GRY np. w warcaby lub szachy. Wystarczy do takiej szpuli dodać blat, namalować szachownicę, zrobić pionki i gotowe. 




Jutro wielki dzień próby - udostępnię dzieciakom mój stolik i zobaczę, co się wydarzy... Bo w planach mam już kolejne - m.in. do gry w chińczyka. 

Link do instrukcji --> JAK WYKONAĆ STOLIK DO GRY W WARCABY



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Klasa 4 - Źródła historyczne

Klasa 4 - Źródła historyczne - wykorzystanie pomocy dydaktycznych