Stacje zadaniowe, czyli idziemy w plener

Zielone lekcje – czyli zajęcia w plenerze, to świetna zabawa, dobre humory i praktyczna nauka. Zwłaszcza przy utrwalaniu wiadomości.

W klasach szóstych zagadnienia dotyczące czasów saskich oraz upadku Rzeczypospolitej omawialiśmy w systemie nauki zdalnej. Gdy nastąpił czas powrotu do szkoły stacjonarnej, należało powtórzyć i utrwalić zdobytą wiedzę. Ale ze szkoły postanowiliśmy jednak wyjść. Zwłaszcza, że tereny przy na naszej szkole jak i piękna słoneczna pogoda sprzyjają takim inicjatywom.

Dzieci dobrane w kilka zespołów, wyszły zaopatrzone w długopisy, podręczniki i telefony. Przy jednym ze szkolnych boisk czekały na nie cztery STACJE ZADANIOWE. Każda grupa przy odpowiedniej stacji „pobierała” kartę dla siebie przeznaczoną, z niej odczytywała zadanie do wykonanie i na niej zamieszczała odpowiedzi.

Stacja 1Krzyżówka (CZASY SASKIE)

Stacja 2Metoda haków myślowych (DATY)

Stacja 3Kody QR (PUZZLE)

Stacja 4 – Pytanie otwarte TEKSTEM ODWRÓCONYM

Dzieci miały na wykonanie wszystkich czterech zadań całą lekcję. Mogły siedzieć na trawie lub na ławeczkach. Mogły korzystać z tekstu podręcznika oraz szukać informacji w telefonach (Internet). Mogły ze sobą współpracować i pomagać sobie nawzajem. Wśród rozmów, śmiechu i wsparcia.





JAK WYKONAŁAM KARTY Z ZADANIAMI?

Stacja 1 – Krzyżówka - z użyciem Generatora krzyżówek.

Stacja 2 – Metoda haków myślowych - według szablonu wykonanego w Canvie: Szablon do edycji.

Stacja 3 – Kody QR (PUZZLE) - za pomocą Generatora kodów QR zakodowałam puzzle ułożone w Generatorze puzzli.

Stacja 4 – Pytanie otwarte TEKSTEM ODWRÓCONYM - pytanie wpisane w Generator tekstu odróconego.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Klasa 4 - Źródła historyczne

Gry korytarzowe - STOLIK DO GRY W WARCABY LUB SZACHY

Klasa 4 - Źródła historyczne - wykorzystanie pomocy dydaktycznych