Stacje zadaniowe, czyli idziemy w plener
Zielone lekcje – czyli zajęcia w plenerze, to świetna zabawa, dobre humory i praktyczna nauka. Zwłaszcza przy utrwalaniu wiadomości.
W klasach szóstych zagadnienia
dotyczące czasów saskich oraz upadku Rzeczypospolitej omawialiśmy w systemie
nauki zdalnej. Gdy nastąpił czas powrotu do szkoły stacjonarnej, należało powtórzyć
i utrwalić zdobytą wiedzę. Ale ze szkoły postanowiliśmy jednak wyjść.
Zwłaszcza, że tereny przy na naszej szkole jak i piękna słoneczna pogoda sprzyjają
takim inicjatywom.
Dzieci dobrane w kilka
zespołów, wyszły zaopatrzone w długopisy, podręczniki i telefony. Przy jednym
ze szkolnych boisk czekały na nie cztery STACJE ZADANIOWE. Każda grupa
przy odpowiedniej stacji „pobierała” kartę dla siebie przeznaczoną, z niej odczytywała
zadanie do wykonanie i na niej zamieszczała odpowiedzi.
Stacja 1 – Krzyżówka (CZASY
SASKIE)
Stacja 2 – Metoda
haków myślowych (DATY)
Stacja 3 – Kody QR
(PUZZLE)
Stacja 4 – Pytanie
otwarte TEKSTEM ODWRÓCONYM
Dzieci miały na wykonanie wszystkich czterech zadań całą lekcję. Mogły siedzieć na trawie lub na ławeczkach. Mogły korzystać z tekstu podręcznika oraz szukać informacji w telefonach (Internet). Mogły ze sobą współpracować i pomagać sobie nawzajem. Wśród rozmów, śmiechu i wsparcia.
JAK WYKONAŁAM KARTY Z ZADANIAMI?
Stacja 1 – Krzyżówka - z użyciem Generatora krzyżówek.
Stacja 2 – Metoda haków myślowych - według szablonu wykonanego w Canvie: Szablon do edycji.
Stacja 3 – Kody QR (PUZZLE) - za pomocą Generatora kodów QR zakodowałam puzzle ułożone w Generatorze puzzli.
Stacja 4 – Pytanie otwarte TEKSTEM ODWRÓCONYM - pytanie wpisane w Generator tekstu odróconego.
Komentarze
Prześlij komentarz